Samtal med telefonoperatören som heter som en siffra: ”Jag var inte otrevlig och förresten var du otrevlig först”

Följande samtal utspelade sig nyss när jag ringde till min telefonoperatör som heter som en siffra. En telefonoperatör som jag snarast möjligt kommer avsluta mitt samarbete med.

Kille på telefonoperatör: Hej, vad kan jag hjälpa till med?

Jag: Jo det är så att mitt abonnemang snart går…

Kille på telefonoperatör: Vad har du för telefonnummer?

Jag: 070299blablabla.

Kille på telefonoperatör: Vad vill du ha för telefon?

Jag: Eh, jag vill inte ha någon telefon tror jag. Tänkte bara fråga om abonne…

Kille på telefonoperatör: Vad vill du ha för abonnemang?

Jag: Jag vet inte riktigt vad ni har för abonnemang. Men vilket är ert abonnemang med lägst fast månadsavgift?

Kille på telefonoperatör: 579 kronor i månaden och så får du 30 procents rabatt och då…

Jag: Va? Är det lägsta månadsavgiften ni har?

Kille på telefonoperatör: Ja!

Jag: Det kan ju inte vara möjligt, eller?

Kille på telefonoperatör: Jodå, så är det.

Jag: Du menar inte att det är fast pris och ring hur mycket du vill?

Kille på telefonoperatör: Ja precis, det vill du väl ha?

Jag: Nej, alltså jag frågade ju om det abonnemang som har lägst fast avgift varje månad, och att man får betala en samtalskostnad och så.

Kille på telefonoperatör: Men då måste du betala för varje samtalsminut och vaarje sms.

Jag: Jo jag förstår men jag har fått ett nytt jobbnummer fast vill nog ändå ha kvar detta. Men det är liksom ingen idé att jag får ringa så mycket jag vill för fem hundra…

Kille på telefonoperatör: Ingen idé nä.

Jag: Nä det var därför jag ringde till er och ville kolla om…

Kille på telefonoperatör: Byta får du göra när ditt abonnemang gått ut. 27 november får du ringa tillbaka till oss.

Jag: Jaha, men det går inte att lägga in det nu? Att jag vill byta den 27 november bara?

Kille på telefonoperatör: Ehhhh…. HA-DE jag sagt till dig att du måste ringa då istället, tror du?

Jag: Oj, jag bara frågade.

Kille på telefonoperatör: Mm. Men det går inte. Och jag sa det till dig.

Jag: Okej jag fattar. Vad konstigt det ändå är att du som jobbar med telefonförsäljning blev så himla otrevlig. Det måste vara lättare att sälja saker om man åtminstone framstår som trevlig och glad.

Kille på telefonoperatör: Jag var inte otrevlig.

Jag: Jo faktiskt. Jag frågade bara om det inte gick att lägga in ett byte redan nu och du bara svarade hur drygt som helst.

Kille på telefonoperatör: Nä det tycker jag inte att jag gjorde. Och förresten så tycker jag att du var otrevlig först.

Jag: Okej, jag tror dina chefer är jättestolta över dig nu.

Kille på telefonoperatör: Jaha?

Jag: Du får lycka till så mycket med säljtekniken.

Kille på telefonoperatör: Aa tack ska du ha!

(Kille på telefonoperatör lägger på.),
2012-11-06 17:00:09, 2012-11-06 16:00:09

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *